logotip cassadigital.cat
| h

AE La Claca

Activitats del mes de desembre

Les festes nadalenques són una etapa de l’any especial, per alguns més que d’altres. A la Claca intentem que la màgia arribi a tots els nens i nenes, des dels més petits fins als més grans. És per això que hem fet vàries activitats per portar el Nadal als carrers de Cassà de la Selva.  El dia 24 de desembre els més menuts varem sortir al carrer a cantar nadales. Les havíem assajat els darrers dies de Cau i van sortir d’allò més bé.

lectures 899 lectures comentari Cap comentari

Etiquetes: claca

Diada del pensament

Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4 st1:*{behavior:url(#ieooui) } /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Tabla normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman";}   Pels escoltes, la Diada del Pensament és una celebració molt important. Ja que és un dia on recordem el naixement del fundador de l’escoltisme: Lord Baden Powell. I com a bons exploradors commemorem aquesta diada amb una sortida, al mig de la natura i amb convivència amb els companys i companyes d’uniat i els caps.     Llops i Daines: Llambilles   El dia 21 d febrer a les 4 de la tarda ens vam reunir a l'Estació i ens vam encaminar cap a Llambilles. La caminada va ser llarga i cansada, però al final vam arribar i tothom va cantar victòria. Quan vam entrar al pavellò vam descarregar i descansar fins l'hora dels tallers on vam fer uns fulards de plastilina, perquè el fulard és el símbol escolta, també vam fer una caixeta per posar-lo, feta de cartulina. Després vam anar a sopar. Després, vam tenir temps lliure per nosaltres i vam jugar a moltes coses, però com que estàvem cansats de caminar i còrrer i saltar vam anar a dormir. Quan ens vam aixecar, vam fer el bon dia i en acabat vam esmorzar. Després vam tenir temps lliure fins que vam fer la celebació del pensament. Ens vam intercanviar els fulards i les caixes i vam dinar. Va ser una sortida molt divertida i vam apendre moltes coses sobre l’escoltisme i en Baden Powell, el seu fundador.     Ràngers i Noies Guia: Amer   El cap de setmana del 21 i 22 de febrer els “ring’s“ vam anar a campar al poble d’Amer. Abans de berenar pa amb un tros de xocolata, vam fer alguns jocs. Més tard ens van donar un quadernet en que a la primera pàgina hi havia un mapa amb 20 preguntes sobre Amer per conèixer millor el poble. Podiem anar en parelles de dos. Voltant pel poble vam trobar un altre grup d’escoltisme del mateix poble anomenat ESPLAI. En acabar les preguntes vam anar al punt de trobada que era davant de l’ajuntament tal com haviem quedat amb els caps. Quan tots vam acabar del joc de les preguntes vam fer alguns jocs com per exemple el mocador. Llavors vam anar on teniem guardades les motxilles i les vam portar al lloc  on ens quedariem a dormir. Allà vam preparar les màrfegues i el sac. En acabar alguns “ring’s“ van fer la sopa i els altres podien anar a cantar amb la guitarra o anar a jugar a la pista del costat. En acabar la sopa els caps  ens van proposar de fer com un mini teatre d’escoltisme. Desprès de l’actuació vam fer un concurs de nens contra nenes. Es tractava que el presentador deia una paraula i teniem que cantar una cançó que tingues aquella paraula. Van guanyar les nenes, però tots vam disfrutar molt. Llavors vam fer el bona nit, vam llegir cada nen una mica d’una historia de l’escoltisme. Desprès vam anar a “dormir“. L’endemà al mati quan ens vam aixecar ens vam vestir, ens vam rentar la cara, les dents,...i al final vam fer la bossa. Quan vam acabar la bossa, ens van donar el quadernet i un esmorzar complert en una bossa, que portavem en una motxilla petita a l’esquena. A cada nen ens van deixar a un lloc del poble sols per esmorzar i fer el nostre compromís (dius alguna cosa que vols aconseguir o que vols millorar). Al cap d’una hora ens van venir a recollir els caps. Més tard vam anar a la font picant a on vam jugar a cartes, el xip, etc. Després vam dinar. Per postres ens van donar la especialitat d’una pastisseria d’Amer que eren els “capricis”. Menjant aquests deliciosos postres vam anar caminant al lloc on vam dormir per esperar els pares que ens venien a recollir. Arribat allà es van preguntar si ens havia agradat la sortida. Com és lògic a tots ens va agradar molt i per això des d’aquí les gràcies als caps.   Àlex van Wijhe Rànger     Pioners i Carave·les: HIVERN, PLATJA I PENSAMENT El dissabte 20 de febrer ens vam trobar tots al cau per tal d’acabar de preparar-ho tot. Primerament vam col·locar els sofàs i la taula cèntrica a PIC’s, ja que tot just la setmana anterior havíem acabat de pintar-lo. Després de deixar el nostre cau a punt, vam agafar el material necessari per a la sortida, i tot seguit vam emprendre camí cap a Blanes. En arribar al centre de la localitat ens dirigírem al cau de l’Agrupació Escolta i Guia Pinya de Rosa, on de seguida vam poder instal·lar-nos-hi. Cap a les vuit vàrem sortir al carrer tot respirant un ambient de carnestoltes per fer un Joc de Poble, que consistia en respondre unes preguntes i aconseguir reunir un ou per a cadascú. En acabar tornàrem al cau de Blanes i vam començar a preparar el sopar. Amb les panxes plenes sortírem altre cop a fora, i aquest cop anàrem a la platja, on vàrem fer algun joc fins tard. Quan estàvem a punt d’anar cap a dormir, vàrem rebre una simpàtica visita d’uns caps de Blanes vestits d’una manera molt peculiar: el cicle d’un llumí. Tot seguit ens posàrem dins del sac. L’endemà al matí, després d’haver esmorzat, arribaren els TRUC’s i amb ells vam dur a terme l’activitat dedicada a la Diada del Pensament. Començàrem a pujar al Castell de Sant Joan mentre contemplàvem un fantàstic paisatge marítim i muntanyós. Ja a dalt, per equips, dedicàrem una estona a reflexionar sobre els temes proposats pels TRUC’s. En haver fet algunes fotos, vam tornar a baixar al poble, i vam anar a la platja altre cop. Després d’haver fet la primera remullada de peus de l’any, vam dinar i per finalitzar la sortida, recollirem i tornàrem, tal com havíem fet a l’anada, amb els cotxes dels caps.                                                                          Laura Foix i Carla Riera, Caravel·les       Trucs: Llagostera   Com cada any al febrer hi ha la diada del pensament; el dia 22. Recordem la mort de Baden Powell, el fundador de l'escoltisme. Aquest any vam celebrar-ho juntament amb els Pic's i els vam preparar l'activitat de diumenge. Era una activitat dinàmica però per reflexionar sobre un mateix i sobre altres temes, com per exemple la fe, les ambicions personals , certs objectius i sobre l'escoltisme. "Deixa el món millor de com l'has troat", és el que ens deixava escrit Baden Powell al seu testament. Un matí, amb els Pic's vam anar a Llagostera a aprendre com s'elaborava el pa artesanalment. Després d'anar a buscar llenya a bosc, encendre foc al forn i amassar bé el pa vam treure del forn uns pans i unes coques delicioses. L'últim cap de setmana de febrer vam jugar al pasword i vam acabar d'aclarir els objectius de la ronda, concretament els campaments. Per aconseguir fer uns bons campaments farem un extrajob que consistirà en vendre samarretes.                                                                                                                       els Truc       MATINAL A GIRONA, Llops i Daines   A les 10 del matí vam quedar a la parada de bus del Caprabo per marxar cap a Girona. Quan vam ser a Girona vam anar a la Plaça de la Constitució i allà vam esmorzar. Tot seguit vam fer una ruta per Girona passant per la Plaça del Mercadal, la pujada a la Catedral, la Catedral, on vam pujar i baixar les escales un parell de vegades, vam passejar per la muralla fina arribar al Parc del Migdia on vam dinar. Per allà on passàvem ens explicaven la llegenda de cada lloc. Després de dinar, vam jugar al “shit”, que s’assembla al pedra, paper, tisores però corrent, i tot seguit vam anar a la parada del bus per tornar a Cassà. Ens ho vam passar molt bé!

lectures 1346 lectures comentari Cap comentari

Etiquetes: claca, excursionisme,

Activitats d'estiu a totes les seccions

UNS CAMPAMENTS D’EXTREMS (PiC's) Una ruta per Andorra van ser els nostres campaments d’aquest any. Calor, fred, paranoies i rialles ens van acompanyar durant tot el camí. Cada dia ens aixecàvem ben aviat i ens posàvem a caminar, arribada l’hora de dinar ja estàvem ben situats en uns petits refugis lliures força ben cuidats. Les tardes eren més de repòs, jugàvem, descansàvem i xerràvem. Vam travessar mig Andorra, pujant i baixant muntanyes; entre d’altres vam fer un dels pics més alts del Principat, el pic dels Pessons.

100 anys d'escoltisme + 1

Un centenari és motiu de celebració, però també ho és el 100+1. I és que el passat cap de setmana 10 i 11 de maig, 900 escoltes dels vint-i-un agrupaments de la Demarcació de Girona ens vam reunir al castell de Sant Ferran de Figueres on vam participar d’una gran acampada per compartir en germanor els cent anys d’història del moviment. Al llarg d’aquests dos dies es van fer moltes activitats diferents, totes emmarcades sota el tema de l’aigua.